Nasze dzisiejsze zajęcia z muzykoterapii zaczęły się od zabawy ,,Czyj to głos?’’. Przedszkolaki rozpoznawały swoich kolegów i koleżanki na podstawie barwy ich głosu. Trzeba przyznać, że nie mieli z tym większego problemu, spisali się fantastycznie. Nie inaczej było podczas rozpoznawania dźwięków pianina, fletu czy gitary. Podczas zabaw kształtowaliśmy znaczenie pojęć wysoki- niski, cichy- głośny zamieniając się przy tym w tupiące niedźwiedzie i ciche myszki. By dostrzec zmiany dynamiki dźwięku utworu muzycznego utworzyliśmy dwa pociągi, przy dźwiękach szybkich jechał tylko Express, zaś przy wolnych – pociąg zwykły. Pod koniec zajęć przedszkolaki wcieliły się w rolę orkiestry i grały na marakasach, dzwoneczkach oraz na nietypowych "instrumentach" - co sprawiło im wiele radości. Miłą niespodzianką okazała się być wizyta Muzykoluba, który zawitał do naszego przedszkola ze swoim werbelkiem. Najpierw sprawdził jak młodzi muzykanci radzą sobie z wyklaskiwaniem rytmów, a następnie wszyscy chętni próbowali swoich sił, wykonując proste improwizacje rytmiczne na instrumencie perkusyjnym.