Stosujemy program zwany „Dziecięcą matematyką” wg prof. Edyty Gruszczyk Kolczyńskiej, który wprowadza dzieci w świat królowej nauk.
Według programu istotą wspomagania rozwoju jest mądrze organizowany proces uczenia się dzieci. Dlatego najważniejsze są ich osobiste doświadczenia. To dzięki nim dziecięcy umysł tworzy pojęcia i umiejętności. Doświadczenia są specjalnie dobrane i korzystnie dostosowane do potrzeb dziecka, dzięki czemu przyczyniają się do rozwijania jego myślenia i hartowania odporności emocjonalnej.
Dzieci w czasie atrakcyjnych zabaw dydaktycznych oraz codziennych czynności zdobywają wiedzę i umiejętności w zakresie:
- orientacji przestrzennej, mierzenia długości, ważenia,
- liczenia, począwszy od liczenia przedmiotów, poprzez liczenie na palcach, aż do sprawnych obliczeń w pamięci,
- zapisywania działań matematycznych (cyfry, znaki)
- rozwiązywania zadań z treścią.