Dzieci z natury są ciekawe świata. Chętnie podpatrują i obserwują. Częste pytania kierowane do dorosłych zaczynające się od słów: ,,jak, co, dlaczego” świadczą o ich aktywności poznawczej. Ta zaś jest naturalnym etapem rozwoju człowieka. Jednym z zadań przedszkola wynikających z podstawy programowej jest ,,wspieranie dzieci w rozwijaniu czynności intelektualnych, które stosują w poznawaniu i rozumieniu siebie i swojego otoczenia”. Zabawy badawcze rozwijają u dziecka spostrzegawczość, koncentrację uwagi, uczą cierpliwości i konsekwencji w działaniu. Dziecko wiele czynności danego eksperymentu może przeprowadzić samodzielnie. Jest dumne z dobrze wykonanego zadania, ciekawe eksperymenty, które połączone z zabawą przybliżą dzieciom niektóre zjawiska zachodzące w przyrodzie, dadzą odpowiedź na nurtujące je pytania. Nasze przedszkolaki uwielbiają taką formę zajęć , zmieniająca kolor mikstura była dla nich nie lada wyzwaniem . Wszyscy byli zachwyceni. Wielkie brawa dla wszystkich naszych dzielnych odkrywców :)