Metoda Ruchu Rozwijającego opiera się na filozofii Ruchu Ludzkiego Rudolfa Labana i proponuje aktywności ruchowe, które skupiają się na doświadczaniu jakości ruchu, tak samo silnie jak na rozwoju kontroli fizycznej, jej świadomości, a także doskonaleniu umiejętności interpersonalnych, przez interakcje z innym. Metoda umożliwia rozwój świadomości ciała i przestrzeni, co powoduje budowanie zaufania do własnych możliwości, a tym samym wzmacnia poczucie własnej wartości. Ruch Rozwijający akcentuje rozwój pozytywnych relacji z innymi osobami, rozwija zaufanie do siebie i innych oraz kreatywność. Weronika Sherborne (twórczyni metody) początkowo pracowała z dziećmi z trudnościami w uczeniu się, kolejno zaś z osobami w każdym wieku: od niemowlęctwa do dojrzałości. Idee Ruchu Rozwijającego są oparte na naturalnej aktywności wynikającej z zabaw ruchowych. Łatwo ją zauważyć obserwując zabawy dzieci z dorosłymi: dzieci są wspierane, noszone, podrzucane, przytulane. Zabawy mają różny wymiar, poziom aktywności, podział ról. Zabawa ruchowa jednak ma kluczowe czynniki: - świadomość „ja” fizycznego: - bezpieczeństwo fizyczne i emocjonalne, - wzrost pewności, - różne sposoby komunikacji, - poczucie bycia kreatywnym, - świadomość otoczenia, gdzie każdy może stać się podstawą sesji ruchowej. Główne cele zajęć Metodą Ruchu Rozwijającego, prowadzonych w naszym przedszkolu, opierają się na wspieraniu wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze rozwoju czy na wzmacnianiu poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie. Dodatkowo istotnym celem jest integracja grup przedszkolnych, wzajemne poznanie, czerpanie radości ze wspólnego działania. Prezentujemy fotorelację z kilku minionych zajęć MRR.